Támadás az egyhangúság ellen

1994-ben – öt évvel az ARC óriásplakát-kiállítások megszületése előtt – „Támadás az egyhangúság ellen” címmel országos pályázatot írtunk ki összesen 400 óriásplakát megfestésére fiatal graffitiművészek, színészek, táncosok, énekesek, újságírók és egyéb ismert személyiségek körében. A felhívásra beérkezett pályaműveket egy szakértő zsűri bírálta el, amelynek vezetésére Magyarországra utaztattuk Ray Cokest, a Music Television Most Wanted című műsorának legendás alakját.  A kiválasztott pályaműveket a nyertesek egyszerre festették meg az ország legkülönbözőbb szegleteiben megvásárolt óriásplakátokon, az esemény kommentátora Fábri Sándor humorista volt. Az alkotásokból kiállítást rendeztünk a budai Várban, a közönség is szavazhatott a legjobb kompozíciókra, a féléves kampányt pedig egy grandiózus technoparti zárta a Budaörsi Repülőtér hangárjában. A Symphonia cigarettamárka támogatására lebonyolított országos marketing PR-kampányunk Magyarország első szabadtéri tárlataként óriási visszhangot váltott ki a médiumok körében.

Tehetsz méh többet!

A Tehetsz méh többet! komplex fenntarthatósági program célja, hogy felhívja a figyelmet a beporzók ökológiai fontosságára, javítsa a mintegy húszezer család megélhetését biztosító magyar méhészeti ágazat gazdasági helyzetét és versenyképességét, illetve ösztönözze a hazai mézfogyasztást. A kampány edukációs kiadványokkal, interaktív kiállításokkal, széles körű offline és online médiajelenléttel biztosítja, hogy a társadalomban és a gazdasági szereplőkben tudatosodjon, lépni kell a beporzók védelmében. A program mindenkit megszólít, egyes társadalmi csoportokat kiemelten. Erre példák az óvodásoknak szóló mesekönyvek, fejlesztő kiadványok, edukációs kaptárak vagy az a hazai piacról eddig hiányzó, elsősorban a fiatal felnőtt korosztályt megszólító, a fenntartható fejlődést támogató lakossági bankszámlacsomag, amelynél a kártyás vásárlások összegének kéttized százalékával a méhészeket támogatják. A program kiemelt eseményei az Egy a Természettel Vadászati és Természeti Világkiállítás, Európa legnagyobb méhes tárlatának megvalósítása a Magyar Természettudományi Múzeumban, valamint a több mint 6500 kilométeres határon túli és országos óvodai roadshow. A kisgyerekeknek meghirdetett, nagysikerű országos rajzpályázatra mintegy 6300 alkotás érkezett 6 ország 468 település 707 óvodájából. A Tehetsz méh többet! kampány a Nemzetközi PR Szövetség 2021-es regionális versenyén első helyezést ért el az éghajlatváltozás és hatásai elleni sürgős fellépés támogatása kategóriában, emellett az év négy legjobb kelet-európai kommunikációs programja közé is beválasztották. A program ezen túl a legrangosabb hazai díjakból is elnyert kettőt: a CSR Hungary Díj 2021 „A legjobb környezeti felelősségvállalásért” kategóriáját, valamint a Good Doing CSR Award környezeti ügyek különdíját. A kampány honlapja: https://www.tehetszmehtobbet.hu/

UFO a Nyugatinál

A gerillamarketing magyarországi megjelenése előtt egy évtizeddel a Delta cigarettamárka bevezetéséhez kapcsolódó PR-kampány megtervezése és sikeres lebonyolítása 1994-ben. A piaci bevezetés előtti ATL-teaserkampányban a Delta márka jellegzetes háromszög emblémájával olyan kreatívok jelentek meg, amelyek egy sejtelmes lény eljövetelét jövendölték, „Hamarosan meg fog érkezni” szlogennel. A PR-kampány egy alaposan előkészített, kreatív UFO-történettel támogatta az ATL-teasert: a hazai bulvármédia napokon keresztül címlapon hozta az általunk felépített és „dokumentált” sztorit egy, a Feneketlen-tó fölött lencsevégre kapott UFO-ról. Korát messze megelőzve az UFO-történet azonnal országosan virálissá vált, mígnem egy hét elteltével eljött a „leleplezés” pillanata. Az akkori vezető bulvárhírlapnak, a Kurirnak ugyanis feltűnt, hogy az óriásplakátokon és az UFO-felvételeken látható háromszög ugyanannak az új cigarettamárkának az emblémája, és két terjedelmes cikkben is feldolgozta az általa zseniálisnak nevezett PR-kampány történetét.

Vöröshúskampány

Az állati termékek fogyasztása komoly egészségügyi kockázatokkal jár és veszélyezteti a környezetet. A fogyasztók pedig elsősorban akkor vásárolnának többet a vöröshúsokból, ha egészségesebb lenne, és több fajta elkészítési módot ismernének. Az AMC-nek készült kampányban nagy hangsúlyt kapott a PR és a véleményformálás, a vörös húsokkal szembeni negatív előítéletek lebontása, az edukáció. A hatvannapos együttműködés az RTL Klub Receptklub és Reflektor műsorával, a Blikkben, a Nők Lapjában, a Kiskegyedben és a TV2 Magellán műsorban megjelent gerillamarketing-aktivitások, PR-cikkek, nyereményjátékok, valamint 42 ismert hazai színész, sportoló, művész szakácskönyve már rövid távon is nagy figyelmet generált a vöröshúsokkal kiegészített kiegyensúlyozott táplálkozásnak. A kampányba bevont független szakértők: Prof. Dr. Pados Gyula, a Szent Imre Kórház belgyógyász főorvosa, Dr. Erdélyi Alíz diatetikus, Prof. Dr. Halmy László, a Magyar Elhízástudományi Társaság elnöke, Dr. Gyarmathy Zsuzsa a XIV. kerületi Rendelőintézet gyermekorvosa, Dr Zsarnóczay Gabriella, Magyar Élelmezésipari Tudományos Egyesület Húsipari Szakosztályának vezetője. Sztár és sportoló influencerek: Abaházi Csaba, Bessenyei Péter, Dolhai Attila, Erdei Zsolt, Fésűs Nelly, Janics Natasa, Kapocs Zsóka, Keleti Andrea, Kovács Ágnes, Kovács Katalin, Kökény Bea, a Rippel testvérek, Storcz Botond, Szentpéteri Csilla, Ungár Anikó, Vereczkei Ákos, Vajda Attila.

Iskolatej

Az iskolatejet népszerűsítő többéves kampányunk célja az volt, hogy az állam által támogatott Iskolatej Programot az egész országra kiterjesszék. A kampánnyal egyben felhívtuk a döntéshozók és az országos közvélemény figyelmét az iskolások egészséges táplálkozásának fontosságára, különös tekintettel az elmaradottabb régiókban, szegénységben felnevelkedő gyermekek helyzetére. A kampány részeként széles körű összefogást szerveztünk hazai sztárok, civil szervezetek, önkormányzatok, iskolaigazgatók, sportolók és művészek bevonásával, aktívan kommunikáltunk az iskolák pedagógusaival és a szülőkkel, országos gyermekrajzpályázat lebonyolításával népszerűsítettük az Iskolatej Világnapját. Az Országházban 2010-ben és 2011-ben Tejpartit rendeztünk, amelyeken tucatnyi sztár – köztük Zséda, Schell Judit, Keresztes Ildikó, Váczi Gergő, Nagy Judit, Kővári Barna, Szentpéteri Csilla, Pártos Csilla, Lányi Lala, Csomor Csilla, Beleznay Endre, Kapócs Zsóka, Kecskés Karina, Tatár Csilla, Szolnoki Péter és Varga Edit – fogadta a Nógrád, Hajdú-Bihar, Heves és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye településeiről érkező kisiskolás gyermeket.